Mika的新專輯the origin of love應該就快推出了吧,而這首單曲celebrate就是主打,這首歌同時feature Pharrell Williams這個美國歌手,但我對他並沒有印象,應該是個rapper,這首歌沒有攻占英國排行榜,但卻攻向了法國以及比利時的,我想大概是因為專輯還未正式推出吧!而這首歌的評價也不是那麼好,我個人也比較喜愛他先前的曲風,但這首歌就請好好享受, I want the whole world to celebrate!

  這首歌大致是在講述原本非常傷心的人,我認為是情傷,而後他努力地振作起來,他想要告訴全世界他會沒事,他不會拘泥於過去的傷害,而是move on並將每件事化作喜悅。剛開始我有點不懂歌詞,但慢慢地就會發現其實這裡有很美的意境。

 

 

 

Celebrate 慶祝

 

I wanna come home

我想要回家

To the only place I know

回到那個我唯一熟知的地方

Where the trees I planted grow

那個我小時曾種下樹苗的地方

I wanna come home

我想要回家

 

Once I get up I feel better

有次我醒來後感到好多了

And I put myself together

我努力地讓自己振作起來

I remember those two letters

我想起那兩個字

It will be O-K

一切都會 沒事

 

Everyone says now or never

大家都說勿失良機 趁現在把握

I say only if it's better

我覺得 除非這真的值得我去做

Be a night like this forever

要像這樣的夜晚一樣值得

We know better

我們都瞭解

 

I want the world to celebrate

我要整個世界都和我一起慶祝

I want the world to celebrate

我要整個世界都和我一起慶祝

I want the world to celebrate

我要整個世界都和我一起慶祝

I want the world to celebrate

我要整個世界都和我一起慶祝

 

I'll be just fine

我會很好的

When I see you at the finish line

當我看到你在終點線上

Doesn't matter if I take my time

我不在乎要花我多少時間

I'm coming home

我要隨你回家

 

Once I get up I feel better

有次我醒來後感到好多了

And I put myself together

我努力地讓自己振作起來

I remember those two letters

我想起那兩個字

It will be O-K

一切都會 沒事

 

Everyone says now or never

大家都說勿失良機 趁現在把握

I say only if it's better

我覺得 除非這真的值得我去做

Be a night like this forever

要像這樣的夜晚一樣值得

We know better

我們都瞭解

 

I want the world to celebrate

我要整個世界都和我一起慶祝

I want the world to celebrate

我要整個世界都和我一起慶祝

I want the world to celebrate

我要整個世界都和我一起慶祝

I want the world to celebrate

我要整個世界都和我一起慶祝

 

I'm not mad at you at all

我一點都不生你的氣

But I want the whole world to celebrate

但我還是要整個世界都和我一起慶祝

Yeah

 

Mmmmm

 

 

Right about now it's time for everybody to stand up

就是現在 是時候大家都站起來

Stand up, stand up

站起來 站起來

And have fun

然後盡情狂歡

Cause we just begun

因為我們才剛開始呢

 

I want the whole world to celebrate

我要整個世界都和我一起慶祝

Let's go

開始吧

Once I get up I feel better

有次我醒來後感到好多了

And I put myself together

我努力地讓自己振作起來

I remember those two letters

我想起那兩個字

It will be O-K

一切都會 沒事

 

Everyone says now or never

大家都說勿失良機 趁現在把握

I say only if it's better

我覺得 除非這真的值得我去做

Be a night like this forever

要像這樣的夜晚一樣值得

We know better

我們都瞭解

I wanna go home

我想要回家

And celebrate

然後瘋狂慶祝

I wanna go home

我想要回家

And celebrate

然後瘋狂慶祝

I wanna go home

我想要回家

And celebrate

然後瘋狂慶祝

I wanna go home

我想要回家

And celebrate

然後瘋狂慶祝

I want the whole world to celebrate

我要整個世界都和我一起慶祝

 


想知道更多有關本站的消息 歡迎follow 千萬樹葉飛落 的fb粉絲團

http://www.facebook.com/chienandlife

arrow
arrow

    Chien 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()