決定要翻這首歌是因為這首歌在第二段主歌的部分有女孩子的聲音穿插,是一段他回憶起當時那女孩要分手前說的話的回憶,我覺得很妙。這首歌主要在講男主角因為被拋棄但卻無法繼續向前,在他被甩時那個原要送給前女友的洋娃娃正好成為了替代品,他把那個娃娃當成了前女友,而在這同時他也知道這個洋娃娃不可能取代他的前女友,所以他覺得很寂寞。

  雖然曲風快樂但是卻是分手歌大概就是FUN.的特色吧(笑),不論如何,我很喜歡這首歌,接在Why am I the one 後面聽很剛好。

 

  

 

All Alone 好寂寞

 

I fell in love with a wind-up souvenir

我第一眼就愛上了那個洋娃娃

I bought it downtown as I was on my way to meet you

我把她買下 想當成紀念品送給你

She sounds like the songs you used to sing to put me to sleep

她發出的聲音就像是從前你幫我蓋上被子時會哼唱的歌曲

Now that you're gone, she's all that I've left to hold

現在你走了 我能擁抱著的只剩下那只洋娃娃了

 

And I feel so all alone

我覺得好寂寞阿

No one's gonna fix me when I'm broke

當我受損時 誰要來修復我呢?

How do you cry with inanimate eyes?

妳的塑膠眼睛哭不出眼淚

You're never gonna smile with the way that you're wired

妳也不會真的笑出那個針線縫出的笑容

And I feel so all alone

我真的覺得好寂寞阿

 

I gave her to you (I don't need a toy)

我把她送給妳 (我不需要小孩的玩具)

I thought you might appreciate (I don't like the way that it moves)

我以為妳會喜歡的 (她動的樣子讓我厭惡)

The way that she dances

娃兒旋轉跳舞時

The painted look upon her face (Someone must have thrown it away)

以及她臉上那些顏料 (這肯定是有人不要的)

She must have come from the sun (I've got too much stuff)

讓我覺得她一定是命中要和我相逢 (我東西已經夠多了吧)

I want to take her through the park

我想要帶著她在公園玩耍

Where she'd tell me I'm all that she wants (Speaking of which...)

她想和我說我是她的唯一 (話說至此...)

If she could even talk (I think we need to talk!)

如果她能說的話 (我覺得我們真的需要談談!)

 

I feel so all alone

我覺得好寂寞阿

No one's gonna fix me when I'm broke

當我受損時 誰要來修復我呢?

How do you cry with inanimate eyes?

妳的塑膠眼睛哭不出眼淚

You're never gonna smile with the way that you're wired

妳也不會真的笑出那個針線縫出的笑容

And I feel so all alone

我真的覺得好寂寞阿

I feel so all alone

好寂寞

 

And she sits on my shelf

我讓她好好地坐在架上

It makes me think of you

她讓我想起妳呢

The way she carries the things that remind me of who

我讓她在身上帶些東西 阿!她就是讓我想起

We used to be before we became antiques

想起我們曾有過的美好 直到妳說我們得談談

She's a lot like you

她真的很像妳

But when I hold her too tight, I know she'll break

但當我緊抱著她時 她是會壞掉的

She just takes some glue to stay

但是她很好挽留的 一點膠水就搞定了

 

I feel so all alone

我覺得好寂寞阿

No one's gonna fix me when I'm broke

當我受損時 誰要來修復我呢?

How do you cry with inanimate eyes?

妳的塑膠眼睛哭不出眼淚

You're never gonna smile with the way that you're wired

妳也不會真的笑出那個針線縫出的笑容

And I feel so all alone

我真的覺得好寂寞阿

I feel so all alone

好寂寞

I feel so all alone

好寂寞呢

 


 

thanks for watching~有任何錯誤歡迎指正

想繼續關注本部落消息歡迎來以下粉絲團玩耍,我不擁有你,你的決定。

http://www.facebook.com/chienandlife

arrow
arrow

    Chien 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()